Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Går inte så bra nu

Av Tina - 28 mars 2009 14:13

Just precis - det går inte så värst bra för mig just nu...Igår kväll var jag till ena brorsan som firade födelsedag och jag åt annanaspaj och glass....Tänkte att jag idag skulle börja att gå på ren kur igen, eftersom det verkar som att jag inte fixar att köra kombinerat...Jo tjena!!! Godis och en gräddmunk har det blivit och jag har jävligt ont i magen - absolut inte värt det...FAN att det ska bli på det här viset så fort jag börjar att äta - då går det till slut käpprätt åt helvete...Tänkte ju att jag skulle fixa att köra kombinerat och så varva med ren kur, men tydligen inte...Hur fan ska jag klara av att hålla vikten sedan då när jag och om jag blir klar någon gång...Skit och gröna ärter säjer jag....Mitt beteende är ju helt sjukligt ju....

Peppa mig nu - hjälp mig att ta steget till ren kur igen, för det är det jag måste göra...Jag VILL ju gå ner i vikt och jag behöver gå ner i vikt...Men jag vet ju i alla fall inners inne att det måste vara mitt eget beslut - men sååå svårt att komma tillbaka....


Äta liiite är det ju som gäller OM jag ska äta - som denna lilla chokladvalp ur kullen som min valp finns i...


 
 
Ingen bild

Malin

28 mars 2009 15:05

Hej!
Jag har kört på ren kur nu i snart 4 veckor. Visst har det varit tufft men det som peppar mig när suget sätter in är min målbild! Har ett kort på mig för några år sedan när jag var nöjd med min vikt som är uppsatt på kylskåpet och på skafferiet. Jag tittar alltid på det när jag dras till godsakerna.

Jag har även hört att KBT har hjälpt många som har problem med maten. Jag tror att det många gånger sitter i hjärnan, inte i den hungriga magen. Att lära sig att tänka annorlunda om sig själv, sin kroppsuppfattning och mat tror jag är nyckeln till ett hälsosamt liv på lång sikt.

Det är inte lätt, men jag brukar tänka, varför skulle så många andra kunna lyckas och inte jag!??? Då kommer tävlingsinstinkten fram o jag klarar ännu en dag med kurande.

Ge inte upp! Tänk på din målbild och kämpa på! Men glöm inte att ingen är perfekt, det är mänskligt att inte vara så jäkla perfekt jämt!!!

KRAM

 
Weronica

Weronica

29 mars 2009 12:40

En rejäl spark i baken får du från mig. Det som har vart kan vi inte ändra på. Tina du har alla verktyg för att lyckas och du vet hur man använder dom GÖR det då!
Du har gjort ett superjobb i fyra veckor, du har plockat 9,2 kilo.....det är mer än fyra paket mjöl, inte lätt det är tungt. Att kura är inte heller lätt alla gånger, du kanske inte ska mixtra så mycket utan köra helt rent där inga alternativ som kan skada dig finns.
Jag hoppas och tror på dig och jag vet du är en kämpe, fokusera på målet, ta fighten och upp på banan igen, DU klarar det.
Kämpa vidare nu vännen och ge inte/aldrig upp!

Kram på dig gumman!

http://wroncan.blogspot.com

 
Ingen bild

Tina

29 mars 2009 13:53

Tack Malin och Weronica, ni är härliga:) Idag kör jag rent kurande igen och kommer att fortsätta med det tills jag är i mål. Det är som du säjer Weronica att jag ska nog inte experimentera så mycket utan bara köra på med ren kur:) Tack

 
Weronica

Weronica

29 mars 2009 15:31

När jag vispar min shake så tänker jag på dig.
Å fortsätter vi så ska du se allt ordnar sig.
Kan vara svårt att se bortom regnets dysterhet,
men det kommer bli bättre och det är något som vi vet.
Så låt mig finnas där och erbjuda en värmande hand,
för vad vore vi utan varann?

Härligt att du e tebax på rätta vägen=)

http://wroncan.blogspot.com

 
Ingen bild

skenet

2 april 2009 06:45

Hej Gumman!
Alla har vi ju svackor ibland - det är därför vi finns här för att stötta varandra genom de "tuffa perioderna". Hoppas du mår bra och är på G som du alltid är! Det är rätt långt kvar innan sommarmånaden börjar - hela 59 dagar innan 1 juni - och om vi kurar o kämpar nu kommer vi möta början av sommaren lättare, gladare och friskare - det hinner hända massor! :)

Jag brukar dricka Ramlösa med lite päronsmak eller blåbärsmak (det funkar utan att bli hungrig för mig alltså) Skickar kraft från mig!
kram skenet

 
Weronica

Weronica

10 april 2009 18:01

Heeeej gumman!

Hur e det med dig? Hoppas allt e oki med dig. Tänker på dig och hoppas du har en trevlig påsk.

Kram Weronica

http://wroncan.blogspot.com

 
Louice

Louice

11 april 2009 11:26

Hej Tina!
Tänk att jag hittade din blogg bara så där! :)
Ser att du kört igång m CK igen.
Vet du vad...? Själv har jag startat m xtravaganza som är ungefär samma sak. Min nionde dag idag o det har gått otroligt bra! Bättre än jag kunnat tro!

Hoppas du har en fin påskhelg o massa pepp till dej! Detta fixar du!
Kram!

http://alni.wordpress.com

 
Ingen bild

skenet

14 april 2009 20:21

Hej härliga Tinis!!
Åååå man blir ju orolig hur det är med dig när du inte skriver på bloggen med ditt härliga och humoristiska sätt (med alla charmiga undertoner)om alla små o stora kamper i vardagen o vid fest, vid med o motgångar.... - jag hoppas ändå att du sitter i solskenet o bara njuter av livet o allt annat så mkt att du inte hinner eller har lust att skriva i bloggen - hoppas att vi hör från vår idol och cyber-rymd -ljus -stråle snart! stor varm kram o omtanke från ditt ck fan skenet

 
Weronica

Weronica

15 april 2009 22:01

Jag håller med Skenet.....jag e oxå orolig för du, det va längesen man såg till dig vännen. Om en vecka ska jag åka Cinderella och har jag inte hört nåt av dig så kliver jag nog av båten å letar upp dig hehe=)

Hoppas iaf att du har det bra, du är saknad som bara den gumman.
Massa kramar från mig till dig

http://wroncan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 20 april 2009 15:43

Hej vänner! Jag lever nog i allra högsta välmåga, men tappat sugen vad gäller kurandet. Dock är ju världen full av tappade sugar, så det är väl bara att bita i det sura äpplet och gå vidare. Dock inte som kurare, utan med vettig mat och vettig instäl...

Av Tina - 24 mars 2009 22:16

Igår var en sån där dag som jag nästan bara låg i sängen och mådde skit - riktigt off helt enkelt...Jag skötte mina påsar och maten - i form av två små kåldolmar, men på kvällen tog "tröstbeteendet" överhanden och jag länsade kylen på länkkorv....SUC...

Av Tina - 22 mars 2009 15:02

Hej hopp kurarvänner! I går tog jag ett beslut om att jag ska trappa upp till kombikur och köra det i två veckor. Sedan gå över till rent kurande i två veckor och så två kombiveckor igen....ovs...Har ju som ni vet funderat på att varva ett tag nu, så...

Av Tina - 20 mars 2009 21:08

Nä, lugna bara - inte för kurandet utan för att skriva här i bloggen...Kurandet löper på helt okey och går bra, men det känns som att jag inte har något att skriva om bara. Har svårt att låta bli kaffet med mjölk i. Jag kan ju bara inte dricka kaffe...

Av Tina - 17 mars 2009 14:39

Nu så har jag varit iväg till konsulent Marita för att kolla veckans vikt....Hoppade lite misstängtsamt upp på vågen idag, för att jag hade en känsla av att resultatet kanske inte skulle motsvara mina förväntningar riktigt.....Vilket det inte gjorde ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards