Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Vågdags

Av Tina - 3 mars 2009 14:38

Jaha, då har jag varit till Marita idag för att bestiga hennes glastingest i mörkaste hörnet bakom soffan, men när jag väl tagit mig upp på den så kändes det plötsligt inte så besvärligt längre *asg* Minus 6 (SEX) kilo efter första veckan - det kallar jag inte illa det:-D 109,7 kilo vägde jag när jag började förra tisdagen och idag vägde jag således 103,7 kilo...Visst säkerligen en hel det vätska också, men ändå inte illa pinkat *nu var jag lustig va*

Inhandlade en låda kakao till att förtära under veckan som kommer, ruskade ihop en lunchdrink efter vägningen, samt svarade på Maritas fråga om att nämna tre saker som varit positivt under veckan...


1. Att slippa handla mat

2. Att slippa laga mat

2. Att det är så lätt att gå ner med kurandet


Sedan tänkte jag på min lilla, granna Primulablomma som jag köpte FÖRE jag var och vägde mig, för jag visste ju att jag skulle få lön för mödan veckan som varit *asg*


Skenet! Spikmattan är bland de bästa investeringar jag gjort - helt underbar att ligga på - även sitta på eller ha bakom ryggen när man sitter på en stol...Jag har en matta som är av hårdplast, med ganska långa "spikar", men den är väldigt effektiv - hjälper otroligt bra mot ryggbesvär och ömma muskler och cirkulationen i kroppen kommer garanterat igång. Och den hjälper mig att komma till ro. Brukar somna på den i bland. Den är verkligen avstressande för mig också. Rekomenderar dig verkligen att skaffa en...I början kan det kännas ganska ont, men man blir snabbt van och det känns enbart skönt - man känner hur det värmer extra där man har sjukt. Det rekomenderas att man ska ligga på mattan minst 20 minuter åt gången, men jag ligger lätt över en timme i bland - Men i och med att cirkulationen kommer igång så blir man himmla kissnödig också, så med tanke på att jag kurar, så blir det ännu fler toabesök för min del *asg*



Inuti mig

finns en plats där jag är helt ensam

Det är där de källor fylls på

som aldrig torkar ut


 
 
Weronica

Weronica

3 mars 2009 16:55

Härligt jobbat verkligen kanonrsultat.....vårda dig själv och primulan på bästa sätt nu=)

http://wroncan.blogspot.com

 
Ingen bild

Malin

3 mars 2009 21:20

Hej!
Jag började min "rena kur" idag! Va kul att jag hittade dig som oxå precis har börjat.

 
Ingen bild

skenet

4 mars 2009 06:51

Minus 6 kilo - Idolen visar oss andra hur det ska se ut! Ojojoj vad fint jobbat! Inspirerande!!! Gud så härligt-förstår att du blir glad över ett sådant resultat! Tack för informationen ang spikmattan! Nu blir jag ännu mer nyfiken! Snyggt o bra jobbat med kurandet denna vecka! :) :) :)

 
Anette

Anette

4 mars 2009 14:55

Tjoho..hej va´re går! Du är duktig!!

Spikmatta har jag också tänkt köpa. Testade en gång och det var fantastiskt!!

http://levermittliv.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 20 april 2009 15:43

Hej vänner! Jag lever nog i allra högsta välmåga, men tappat sugen vad gäller kurandet. Dock är ju världen full av tappade sugar, så det är väl bara att bita i det sura äpplet och gå vidare. Dock inte som kurare, utan med vettig mat och vettig instäl...

Av Tina - 28 mars 2009 14:13

Just precis - det går inte så värst bra för mig just nu...Igår kväll var jag till ena brorsan som firade födelsedag och jag åt annanaspaj och glass....Tänkte att jag idag skulle börja att gå på ren kur igen, eftersom det verkar som att jag inte fixar...

Av Tina - 24 mars 2009 22:16

Igår var en sån där dag som jag nästan bara låg i sängen och mådde skit - riktigt off helt enkelt...Jag skötte mina påsar och maten - i form av två små kåldolmar, men på kvällen tog "tröstbeteendet" överhanden och jag länsade kylen på länkkorv....SUC...

Av Tina - 22 mars 2009 15:02

Hej hopp kurarvänner! I går tog jag ett beslut om att jag ska trappa upp till kombikur och köra det i två veckor. Sedan gå över till rent kurande i två veckor och så två kombiveckor igen....ovs...Har ju som ni vet funderat på att varva ett tag nu, så...

Av Tina - 20 mars 2009 21:08

Nä, lugna bara - inte för kurandet utan för att skriva här i bloggen...Kurandet löper på helt okey och går bra, men det känns som att jag inte har något att skriva om bara. Har svårt att låta bli kaffet med mjölk i. Jag kan ju bara inte dricka kaffe...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards