Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

Vägning efter vecka 3

Av Tina - 17 mars 2009 14:39

Nu så har jag varit iväg till konsulent Marita för att kolla veckans vikt....Hoppade lite misstängtsamt upp på vågen idag, för att jag hade en känsla av att resultatet kanske inte skulle motsvara mina förväntningar riktigt.....Vilket det inte gjorde heller...Egentligen finns det inga ursäkter, men för att dra någon för sakens skull, så kan jag nämna att det nog blivit lite för mycket mjölk i kaffet under den gångna veckan - kaaaan påverka förbränningen även fast jag inte känner något själv talade Marita om för mig....Så nu den kommande veckan så blir det ingen mjölk alls, så det så....

Vikten då! Tja 0,5 minus blev det, så inte hela världen inte...Har i alla fall gått ner 8,2 kilo på tre veckor och det tycker jag att inte är illa pinkat alls....Syster yster har gått ner 6 kilo på två veckor fick jag mess om i morse...Så vi tycker att vi är hur duktiga som helst....


Positivt den gångna veckan....


1. Kläderna börjar att bli märkbart större

2. Bakade toscakaka i förrgår, utan att nalla varken av smet eller kaka

3. Var på café med en bekant igår - hon satt och åt lunch och jag drack kaffe. Kan nämna att de har helt underbara bakverk där *dregel*


Ikväll ska vi på kurs "han jag bor med" och jag - vi behöver drillas lite om det ska bli något *asg*


Och så en bild på en liten chokladråtta och hans mamma Kirra. Väntar ju med spänning på att en av de små ska flytta hem till mig i maj...



Det är bra att ha ett mål att resa mot

Men tillslut är det resan som betyder något

 
 
Weronica

Weronica

17 mars 2009 17:03

Åhh men lyckliga du som ska få njuta av den chokladbollen*s*....den är ju supernyttig!!
Du är oxå supernyttig som fixar frestelser å allt som hör därtill. Grattis till dig och lycka till på kursen!

Kramen om!

http://wroncan.blog.com

 
Ingen bild

Mattias

18 mars 2009 23:07

Hundarna ser ut att ha det mysigt.

Hur pass beskyddande är mamman där?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 20 april 2009 15:43

Hej vänner! Jag lever nog i allra högsta välmåga, men tappat sugen vad gäller kurandet. Dock är ju världen full av tappade sugar, så det är väl bara att bita i det sura äpplet och gå vidare. Dock inte som kurare, utan med vettig mat och vettig instäl...

Av Tina - 28 mars 2009 14:13

Just precis - det går inte så värst bra för mig just nu...Igår kväll var jag till ena brorsan som firade födelsedag och jag åt annanaspaj och glass....Tänkte att jag idag skulle börja att gå på ren kur igen, eftersom det verkar som att jag inte fixar...

Av Tina - 24 mars 2009 22:16

Igår var en sån där dag som jag nästan bara låg i sängen och mådde skit - riktigt off helt enkelt...Jag skötte mina påsar och maten - i form av två små kåldolmar, men på kvällen tog "tröstbeteendet" överhanden och jag länsade kylen på länkkorv....SUC...

Av Tina - 22 mars 2009 15:02

Hej hopp kurarvänner! I går tog jag ett beslut om att jag ska trappa upp till kombikur och köra det i två veckor. Sedan gå över till rent kurande i två veckor och så två kombiveckor igen....ovs...Har ju som ni vet funderat på att varva ett tag nu, så...

Av Tina - 20 mars 2009 21:08

Nä, lugna bara - inte för kurandet utan för att skriva här i bloggen...Kurandet löper på helt okey och går bra, men det känns som att jag inte har något att skriva om bara. Har svårt att låta bli kaffet med mjölk i. Jag kan ju bara inte dricka kaffe...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards