Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

Tandvärk

Av Tina - 2 mars 2009 17:25

Jag har ont i en tand, så jag har förbaskad tur som inte behöver tugga *asg* Tja det gäller att se det från den ljusa sidan ju...Slipper till tandläkaren i morron i alla fall.

Efter att jag kom från Dagkliniken idag så åkte jag in till Kantarellen (supermarket) och gick raka vägen in till cafeterian för att be tjejen mixa min påse med kaffe och sedan satt jag där och kikade på alla stressade människor som måste handla en massa mat och dessutom äta upp den väl hemma;)

Weronica radade upp positiva och negativa saker som hon funnit under den tid hon kört ren kur. Och jag håller med henne om flera punkter. Men det absolut bästa för mig så är att jag slipper handla och laga mat över huvudtaget - i alla fall när jag är hemma i min lägenhet. Är jag hos sonen och älsklingen så brukar det vara jag som står för maten för det mesta...

För övrigt så hittade jag ett väldigt gott te på Kantarellen idag - roibooste med smak av jordgubbar och grädde. Fast så mycket grädde smakade det tyvärr inte *besviken ju*

Nu ska jag gå lägga mig på min spikmatta, för jag har lite ont - ja inte för tandens del, utan för att jag har ont i ryggen också *asg*



Det finns en uppenbar fara att missa

en riktig viktig dag...dagen idag

För idag är rätta tillfället att leva

Så låt oss leva varje dag helt och fullt

medan tid är.

 
 
Ingen bild

Weronica

2 mars 2009 20:24

Åh bland det värsta jag vet så är det tandvärk å skoskav. Gillar inte tandläkare för dom e farliga hugaligen.
Hade jag sluppit och handla och laga mat så hade det stått överst på den listan*s*, men med sex ungar i huset så är det ofrånkomligt för min del. Jag hade velat sätta upp att slippa städa oxå men det fanns liksom inget som relaterade till det, men ska försöka komma på nåt*s*

Hoppas din onda tand och rygg blir bättre snart igen.
Du är så himla bra och duktig fortsätt så.
Kram!

 
Ingen bild

skenet

3 mars 2009 07:27

Tjena och bra kämpat! Hoppas tandvärken går över snart - inge kul :(
Tycker du att sprikmatta fungerar bra för välbefinnandet? Att man sover bättre och blir mer "avslappnad" etc? Funderar på att slå till på en matta som en liten belöning när jag kurat på ett tag... gör det väldans ont att ligga på den? Du har en härlig humor kickan! :)
kram skenet

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 20 april 2009 15:43

Hej vänner! Jag lever nog i allra högsta välmåga, men tappat sugen vad gäller kurandet. Dock är ju världen full av tappade sugar, så det är väl bara att bita i det sura äpplet och gå vidare. Dock inte som kurare, utan med vettig mat och vettig instäl...

Av Tina - 28 mars 2009 14:13

Just precis - det går inte så värst bra för mig just nu...Igår kväll var jag till ena brorsan som firade födelsedag och jag åt annanaspaj och glass....Tänkte att jag idag skulle börja att gå på ren kur igen, eftersom det verkar som att jag inte fixar...

Av Tina - 24 mars 2009 22:16

Igår var en sån där dag som jag nästan bara låg i sängen och mådde skit - riktigt off helt enkelt...Jag skötte mina påsar och maten - i form av två små kåldolmar, men på kvällen tog "tröstbeteendet" överhanden och jag länsade kylen på länkkorv....SUC...

Av Tina - 22 mars 2009 15:02

Hej hopp kurarvänner! I går tog jag ett beslut om att jag ska trappa upp till kombikur och köra det i två veckor. Sedan gå över till rent kurande i två veckor och så två kombiveckor igen....ovs...Har ju som ni vet funderat på att varva ett tag nu, så...

Av Tina - 20 mars 2009 21:08

Nä, lugna bara - inte för kurandet utan för att skriva här i bloggen...Kurandet löper på helt okey och går bra, men det känns som att jag inte har något att skriva om bara. Har svårt att låta bli kaffet med mjölk i. Jag kan ju bara inte dricka kaffe...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards