Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Kombinerat kurande

Av Tina - 22 mars 2009 15:02

Hej hopp kurarvänner!

I går tog jag ett beslut om att jag ska trappa upp till kombikur och köra det i två veckor. Sedan gå över till rent kurande i två veckor och så två kombiveckor igen....ovs...Har ju som ni vet funderat på att varva ett tag nu, så nu har jag bestämt mig alltså...

Käkade 100g skinka i gårkväll - himmelskt gott var det...Men verkmästaren i magen var inte glad över att få sin 4 veckors semester avbruten på grund av att det kom ner ett lass med gammal skinka till hans arbetsplats...Så hela kvällen bullrade och knorrade det i magen...Älsklingen undrade vad det var för fel på min mage, för även han hörde protesterna...

I morse åt jag ett kokt ägg och det var den käre arbetaren nöjd med och han protesterade inta alls...I morron blir det en kycklingfilé med lite kokt broccoli - gott:) Tänkte hacka ner det i min grönsakssoppa som middag tillsammans med pepparsås och taccosås. Det är gott det vill jag lova - starkt och härligt....


I kväll är det agilityträning med doggen som gäller och idag är det bara sex veckor kvar tills jag får hem min valp:)



Din uthållighet är måttet

på hur mycket du tror på dig själv


 
 
Ingen bild

skenet

23 mars 2009 20:28

Tjena tjejen! Vad duktig du är med ditt kurande - låter smart att ta det i etapper - vet ju att det kan kännas lite enahanda emellanåt... 2 veckors perioder tror jag kan fungera superbra! Nu har jag testat spikmattan för första gången idag o jädrans vilken effekt - känner mig djupt avslappnad och mkt tröttare än vad jag brukar känna mig såhär på kvällskvisten... verkar vara ett bra köp - så tack för tipset! :)

kram skenet

 
Weronica

Weronica

24 mars 2009 09:07

Åh vet hur det e å vänta på puppis, det går sååå sakta man vill ju ha den hos sig helst NU!
Bra kombikur du ska köra, tänkte själv använda mig av nåt liknande om ett par veckor=)....du är superduktig och all credit åt dig tappra människa=)

Vårkram!

http://wroncan.blogspot.com

 
Linn

Linn

24 mars 2009 14:14

Är imponerad över dig, har själv 15 kg att ta tag i men tänkte att jag skulle nöja mig med att byta ut frukost och lunch mot en shake. Krävs så himla mkt jävla anamma för att lyckas, inte alltid lätt. Keep it up =)

http://qaskiz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 20 april 2009 15:43

Hej vänner! Jag lever nog i allra högsta välmåga, men tappat sugen vad gäller kurandet. Dock är ju världen full av tappade sugar, så det är väl bara att bita i det sura äpplet och gå vidare. Dock inte som kurare, utan med vettig mat och vettig instäl...

Av Tina - 28 mars 2009 14:13

Just precis - det går inte så värst bra för mig just nu...Igår kväll var jag till ena brorsan som firade födelsedag och jag åt annanaspaj och glass....Tänkte att jag idag skulle börja att gå på ren kur igen, eftersom det verkar som att jag inte fixar...

Av Tina - 24 mars 2009 22:16

Igår var en sån där dag som jag nästan bara låg i sängen och mådde skit - riktigt off helt enkelt...Jag skötte mina påsar och maten - i form av två små kåldolmar, men på kvällen tog "tröstbeteendet" överhanden och jag länsade kylen på länkkorv....SUC...

Av Tina - 20 mars 2009 21:08

Nä, lugna bara - inte för kurandet utan för att skriva här i bloggen...Kurandet löper på helt okey och går bra, men det känns som att jag inte har något att skriva om bara. Har svårt att låta bli kaffet med mjölk i. Jag kan ju bara inte dricka kaffe...

Av Tina - 17 mars 2009 14:39

Nu så har jag varit iväg till konsulent Marita för att kolla veckans vikt....Hoppade lite misstängtsamt upp på vågen idag, för att jag hade en känsla av att resultatet kanske inte skulle motsvara mina förväntningar riktigt.....Vilket det inte gjorde ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards